O Unihouse

W gminie Ringsaker w Norwegii trwa realizacja dużego kontraktu Sjusjøen, który obejmuje 7 budynków mieszkalnych o łącznej powierzchni użytkowej ponad 7040 m2.

Został on podzielony na 3 etapy, z czego pierwszy i drugi został ukończony i przekazany w październiku ubiegłego roku. Obejmowały one realizację 4 budynków składających się ze 148 modułów mieszczących 50 mieszkań.

Przekazanie mieszkań trzeciego etapu zaplanowano na przełomie października i listopada bieżącego roku. Łącznie w 3 budynkach znajdzie się 36 lokali wykończonych pod klucz.

 

Sjusjoen 2

 

Zapraszamy do obejrzenia filmu poklatkowego z realizacji Domu dla Dzieci przy ulicy Cienistej w Gdańsku. Od projektu do realizacji upłynęło zaledwie pół roku, a sam montaż modułów na placu budowy trwał jedynie trzy noce. 

Dom składa się z pokoi jedno- i dwuosobowych, w których zamieszkało czternaścioro dzieci. Cały budynek to 15 modułów w szkielecie drewnianym o powierzchni użytkowej 450 m2.

 

Link do filmu:

 Film poklatkowy z budowy w Gdańsku

 

Leszek Marek Gołąbiecki, prezes zarządu Unibep SA, był wczoraj gościem red. Adama Roguskiego w programie „Prosto z Parkietu” na kanale Parkiet TV. Odpowiadał na pytania związane z dużym ramowym kontraktem na rynku szwedzkim, dotyczącym budowy budynków czynszowych z wykorzystaniem modułów produkowanych przez Unihouse oraz o wpływie pandemii koronawirusa na branżę budowlaną.

Budownictwo modułowe zyskuje na popularności i jest coraz bardziej doceniane także w Polsce. W przeszłość odchodzi przekonanie, że z modułów powstają tylko kontenery budowlane, tymczasowe pomieszczenia biurowe, czy pawilony wystawowe. Współczesna technologia budownictwa prefabrykowanego pozwala na budowę zarówno niewielkich przedszkoli i żłobków, jak i wysokokondygnacyjnych budynków mieszkalnych czy hoteli. I to wszystko w szkielecie drewnianym.

Od 1 kwietnia 2020 r. Unibep SA i w wszystkie spółki z Grupy Unibep będą miały nowe logo. Ma to związek m.in. z jubileuszem 70-lecia Unibep SA, firmy, która powstała 1 kwietnia 1950 roku. Jest nowocześniejsze, bardziej przyjazne dla odbiorców. Jeden element pozostał praktycznie niezmienny – trzy strzałki, które są charakterystyczne dla Grupy Unibep od blisko 15 lat.

unia europejska